lt| en
lt| en

Konkursinė programa

Konkursinė programa

„Nepatogaus kino“ konkursinę programą sudaro naujų režisierių darbai: pirmas arba antras ilgo metro dokumentinis filmas. Programa sudaryta atsižvelgiant į meninę filmo vertę, kūrėjų profesionalumą ir aktualių, žmogaus teises liečiančių, temų atskleidimą. Festivalio konkursinės programos prizo steigėjas - advokatų kontora „TGS Baltic“.

Panorama

Panorama

Panorama apžvelgia ryškiausius pastarųjų metų dokumentinius filmus, dalyvavusius svarbiausiuose tarptautiniuose kino festivaliuose, pelniusius ne vieną prestižinį apdovanojimą ir sulaukusius teigiamo kino kritikų įvertinimo. Filmai skiriasi savo kino kalba, temomis, tačiau kiekvienas yra savaip „nepatogus“ ir aktualus.

Kokia tavo istorija?

Kokia tavo istorija?

Diskriminacija yra žmogaus teisių pažeidimas, turintis daugybę apraiškų. Diskriminacija bet kada gali tapti kiekvieno iš mūsų istorijos dalimi. Šių metų „Nepatogaus kino“ specialioji programa siekia atidžiau išgirsti žmones, kurie buvo diskriminuojami dėl skirtingų priežasčių. Programą finansuoja Europos Sąjungos Lygių galimybių ir pilietiškumo programa.

Matuojant visuomenės karštį

Matuojant visuomenės karštį

Dokumentinių filmų produkcija buvusioje Jugoslavijoje buvo gana žinoma tarptautinėje erdvėje 8-ajame ir 9-ajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, ypač dėl įspūdingų trumpo metražo dokumentinių filmų. Praėjus 10-ajam dešimtmečiui, politinė padėtis drastiškai pasikeitė, naujieji laikai reikalavo naujų pasakojimų formų. Dokumentinių filmų naratyvai tapo labiau linijiniai, ir filmų kūrėjai bandė atvaizduoti karo tragedijas ir pokario laikotarpio gyvenimo sąlygas septyniose po Jugoslavijos suskilimo naujai atsiradusiose šalyse. Dokumentika tapo daug daugiau nei paprasta kino kūrėjo veikla. Ji atspindėjo visuomenės temperatūrą, demokratijos lygį ir išraiškos laisvę. Ši kino kuratorės ir kritikės Rados Šešič sudaryta programa pateikia keletą ryškiausių naujosios dokumentikos pavyzdžių iš buvusių Jugoslavijos šalių, kurie simbolizuoja drąsų kiną, bebaimį gyvenimo istorijų ir aktualių įvykių vaizdavimą. Parinkti filmai taip pat atkreipia žiūrovų dėmesį į naujų kino autorių balsus, kuriems rūpi kino kalba ir kurie bando atrasti individualios išraiškos būdus.

Rithy Panho retrospektyva

Rithy Panho retrospektyva

1975 m balandžio 17 dieną į Kambodžos sostinę Pnompenį įžengė Raudonieji khmerai. Iki vienuolikto gimtadienio Rithy Panhui, bene garsiausiam iš Kambodžos kilusiam kino režisieriui, buvo belikusi viena diena. Tąnakt jis ir milijonai paprastų Kambodžos gyventojų paniro į ketverius metus trukusį košmarą, kurio padariniai šalyje jaučiami ir iki šių dienų. Kambodžos tragedija virto asmenine režisieriaus tragedija. Tai atsispindi ir jo kuriamuose filmuose. Kiekvienas iš penkių retrospektyvoje rodomų filmų pasižymi pastanga atkurti tai, kas atrodo negrįžtamai prarasta. Tačiau R. Panhas nesiekia teisti ar moralizuoti. Jis tiki, kad būtent kinas gali praskleisti tylos uždangą, įprasminti mirusiųjų atminimą ir priminti, kad tiesa, kad ir kaip stengtumeisi ją nuslėpti, vis viena anksčiau ar vėliau atsiskleis.

Mėlynoji programa

Mėlynoji programa

Kasmetinė „Žalioji programa“ šįmet pakeitė spalvą, tapo Mėlynąja. Šių metų aplinkosaugos problemas analizuojanti filmų programa atkreipia dėmesį į tirpstančius ledynus, išnykusius Aralo jūros vandenis ir bendruomenes, tiesiogiai priklausomas nuo jūrų ar vandenynų būklės bei klimato kaitos.

Filmai, padedantys augti

Filmai, padedantys augti

Šioje programoje pristatomi dokumentiniai filmai jauniesiems „Nepatogaus kino” žiūrovams - moksleiviams. Filmai kalba apie sudėtingas problemas ir galimus jų sprendimo būdus iš vaikų ir jaunimo perspektyvos. Klasėms, norinčioms dalyvauti seanse, būtina išankstinė registracija adresu simona@lchr.lt.

Specialus seansas

Specialus seansas

Vieną kartą festivalio metu rodomas filmas kvies pamąstyti, kiek menas turėtų būti vienu esminių demokratijos garantų? Kartu su menininkais ir aktyvistais ieškosime atsakymo į klausimą, ar menas būtinai turi būti politinis, besipriešinantis, nes kitu atveju jis tampa galios ir diktatūros įrankiu, kaip teigia filmo herojus P. Pavlenskis.